Ruilen & retourneren

Ruilen / retour
Wilt u uw bestelling terugsturen of ruilen? Volg onderstaande stappen:

- Pak de goederen die u retour wil sturen weer netjes in en plaats deze in een verzenddoos. 
- Sluit de doos goed af.
- U heeft bij uw bestelling een email gekregen genaamd ‘track & trace code van uw bestelling bij Er-rol’. In deze email staat ook een retourlink. Let op, deze retourlink is maximaal 28 dagen geldig. Middels deze link kunt u een etiket downloaden, die u op de verzenddoos kunt bevestigen. Dit etiket is 7 werkdagen geldig na download.
- Ook kunt u middels deze link de kosten van uw retour direct voldoen, post.nl € 6,95. 
- Geef uw pakket af bij uw dichtstbijzijnde post.nl servicepoint of business point. Vraagt u bij het afgeven van het pakket om een bewijs van afgifte.

In geval van een omruiling:
- Plaats een nieuwe bestelling op er-rol.nl. 

het is helaas technisch niet mogelijk om uw retour te verrekenen met uw nieuwe bestelling.  U kunt een nieuwe bestelling plaatsen op er-rol.nl. Binnen 30 dagen na ontvangst van uw retourpakket ontvangt u uw geld terug op uw rekening.

Zie ‘Waar moet mijn retour aan voldoen’ voor de voorwaarden waaraan uw retour moet voldoen.



Waar moet mijn retour aan voldoen?
Is het product niet naar wens en/of wilt u het ruilen? U kunt het product binnen 28 dagen na de aankoop datum retourneren. In de email die u heeft gekregen met uw track & trace code staat ook een retourlink, middels deze link kunt u uw retour etiket uitprinten en direct de retourkosten voldoen (Post nl € 6,95). 


Alle te retourneren / te ruilen producten dienen compleet en in de originele staat te worden teruggestuurd. Dit houd in dat het product ongebruikt en onbeschadigd dient te zijn. In het geval van kleding moet het label nog aangehecht zijn.

Daarnaast dient het product in de originele, onbeschadigde verpakking verstuurd te worden. Als u bijvoorbeeld een paar schoenen moet retourneren moet de schoenendoos in een verzenddoos worden geplaatst. Bij ontvangst van de retourzending bepaalt Er-rol.nl de staat van de geretourneerde producten. Terugbetaling kan niet plaatsvinden als de geretourneerde producten zichtbaar door de klant zijn gebruikt en/of beschadigt zijn en deze beschadiging verkoop van de producten onmogelijk maakt.

Als de retour geweigerd wordt door Er-rol.nl, dan worden de producten teruggestuurd naar de klant op kosten van Er-rol. De klant kan in dit geval geen recht uitoefenen op terugbetaling.

In het geval van een omruiling, als de geretourneerde producten zichtbaar gebruikt en/of beschadigd blijkt te zijn en deze beschadigingen verkoop van de producten onmogelijk maakt, dan kan Skateshop Er-rol de retour weigeren. Terugbetaling kan in dit geval niet plaats vinden. 


Tips voor het passen:
Uiteraard moet u in het geval van kleding en schoenen het product uitpakken en aanpassen om te kunnen beoordelen of het product naar wens is. 
- Pak het product voorzichtig uit zonder bijv. de doos kapot te scheuren. Wij begrijpen dat bij de verpakking van kleding het plastic wel eens wat scheurt. Indien dit gebeurt maakt dat niets uit. 
- Bij het passen van schoenen raden wij u aan om eerst bijv. een vel papier op de grond te leggen. vervolgens kunt u hierop staan als u de schoenen past. Op deze manier is er zo min mogelijk kans dat de zool van de schoenen ‘vies ’wordt of beschadigt raakt. 
- In het geval van kleding passen raden wij aan om dit te doen op een plek waar de kleding niet zomaar vies of beschadigd kan raken. 


Product ruilen in de winkel
Als u het product in de winkel wil ruilen is dit mogelijk. U bespaart op deze manier mogelijke retour en verzendkosten en u kunt direct passen in de winkel. Onze medewerkers zullen u goed van dienst zijn.

LET OP: u kunt het product niet retourneren in de winkel indien u GEEN ordernummer bij de hand heeft. Vergeet dit dus niet te noteren en mee te nemen. 
Indien u producten terug brengt en u een groot bedrag moet terug ontvangen, graag dan even een belletje vooraf geven. Skateshop Er-rol heeft i.v.m. met veiligheidsredenen nooit meer geld in kas dan nodig.
U kunt ons bereiken tussen 11:00 – 18:00 op 058 – 216 69 14


Wanneer staat het aankoop bedrag weer op mijn rekening?
Op het moment dat wij het geretourneerde pakket hebben ontvangen en goedgekeurd, ontvangt u binnen 30 dagen het aankoop bedrag terug op uw rekening. Voor terug stortingen per creditcard kan het soms langer duren voordat het geld daadwerkelijk op uw rekening staat


Hoeveel kost het om een product te ruilen/retourneren?

- Retourneren (binnen Nederland)                        U dient zelf de verzendkosten te betalen. Verzendkosten  
                                                                             binnen Nederland: 
Post NL € 6,95.

 

- Ruilen (binnen Nederland)                                  U dient zelf de verzendkosten te betalen van het te    
                                                                              retourneren product. Verzendkosten binnen Nederland:        
                                                                              Post NL  € 6,95. De verzendkosten van het product                  
                                                                              waarvoor u het wilt ruilen zijn gratis
 indien dit product
                                                                              € 100,- of meer kost.
                                                                             
Is het product onder de € 100,-? Dan dient u de  
                                                                              verzendkosten van € 4.50 
voor dit product te betalen.


- Product verkeerd ontvangen                               Wij regelen dit kosteloos voor u.


- Garantie (productiefout)                                     Wij regelen dit kosteloos voor u.                                                                           


Wat kost verzenden binnen Nederland?


Bestelling van € 100,- of meer.                             Gratis


Bestelling onder de € 100,-.                                  € 4.50